Під готовністю до шкільного навчання розуміється необхідний і достатній рівень психічного розвитку дитини для засвоєння шкільної програми в умовах навчання з однолітками.

Готовність до школи включає наступні параметри психічного досвіду:

  • мотиваційна готовність до навчання у школі або наявність учбової мотивації,
  • певний рівень розвитку довільної поведінки, що дозволяє учню виконувати вимоги вчителя,
  • певний рівень інтелектуального розвитку, що має на увазі розвиток сприйняття, пам'яті, мислення, уваги, дрібної моторики, мовленнєвих здібностей,
  • соціальна готовність.

Але це все загальні твердження. А що ж на практиці має вміти та знати дитина перед початком занять? Як батькам зрозуміти, чи готова дитина йти до 1го класу?

  • Дитина володіє першими навичками читання: відрізняє букви від звуків; голосні від приголосних; знає, скільки букв в алфавіті; знаходить  потрібну букву на початку, всередині та у кінці слова; підбирає слова на задану букву; розподіляє  слово на склади, промовляючи вголос; читає речення, що складається з 4-5 слів.
  • У дитини сформовані елементарні математичні уявлення: вміє рахувати від 1 до 10 та в зворотньому порядку; відновлює числовий ряд, в якому пропущені деякі числа (по порядку, через один, і т. д.); збільшує/зменшує кількість предметів на один, на два; розуміє відмінність між цифрами і числами; володіє поняттям "більше, менше, порівну", "пари"; знає прості геометричні фігури і знаходить схожі на них предмети (плоскі: круг, квадрат, прямокутник, ромб, овал, трапеція, п'ятикутник і шестикутник; об'ємні: куб, куля, циліндр); вирішує прості арифметичні задачі; розподіляє на дві/три/чотири рівні частини (10 олівців поділи порівну, і т. д.); вимірює предмети за допомогою умовної мірки.
  • Загально розвинута: вміє вирішувати прості логічні задачі, головоломки і ребуси, відгадує загадки; знаходить зайвий предмет в групі (за кольором, формою, значенням); додає в групу відсутні предмети; розуміє схожість чи різність  предметів; вміє групувати предмети за певною ознакою і називати їх (розмір, колір, форма, живе-неживе, та інше); відновлює послідовність подій по картинкам (що було спочатку, потім);  розкладає  картинки в правильній послідовності, складає розповідь по картинці/картинкам; знаходить  відмінності на картинках (5, 10, 15); описує картинку по пам'яті; запам'ятовує речення  із 5-6 слів і може  його повторити; розповідає напам'ять вірші українською мовою; пояснює сенс приказок; складає речення і словосполучення із запропонованих слів; має уявлення про розповідні питальні та спонукальні речення; підбирає пари антонімів, синонімів, робить порівняння; переказує казку, коротку розповідь; вміє користуватися ножицями і клеєм, робить аплікації.
  • Ознайомлена з навколишнім середовищем:

- Сім'я. Називає своє повне ім'я (ПІБ), імена батьків, бабусі і дідуся; професії батьків; рідну країну і декілька інших країн світу.

- Природа. Знає назви найпоширеніших  рослин, тварин, комах; розрізняє звірів, птахів і риб, називає відмінності (ніс-дзьоб, пір′я-вовна-луска, лапи-крила-плавники); відрізняє диких тварин від домашніх і наводить приклади тих і інших; називає мешканців морів, відрізняє дерева від кущів, відрізняє фрукти, ягоди, овочі, наводить приклади, пояснює, де що росте (овочі в полі, в городі, а фрукти в саду), наводить приклади фруктів і ягід, які ростуть на кущах і на деревах, наводить приклади овочів, які ростуть в землі, на грядці, висять на гілках; назви основний лісових дерев, кущів, ягід і грибів, розповідає, навіщо потрібні домашні тварини (тваринні ферми); назви дитинчат тварин (лоша, теля, ягня, котеня, цуценя, порося, ведмежа, вовченя, лисеня, білка, курча, каченя …); називає найпоширеніші кімнатні рослини (фікус, кактус, фіалка, алое ...); назви деяких планет.

Речі, форми, технології . Знає види транспорту: повітряний, морський, наземний, підземний і підводний (з прикладами); які предмети в кімнаті схожі на кулю, трикутник, квадрат, коло (не плутає коло і кулю); розрізняє і наводить приклади: меблі, посуд, одяг, взуття; знає, що потрібно для школи (зошити, підручники, пенал з ручками і олівцями); може відповісти на питання, навіщо йде до школи, що йому може там сподобатися (учителі, нові знання, друзі, писати на шкільній дошці, цікаві підручники...).

- Людина і суспільство. Розрізняє лівий-правий, верх-низ, попереду-позаду, уміє показати праве око, ліве вухо, ліве коліно, правий лікоть, і т. п. Може взяти лівою рукою праве вухо, правою рукою ліве коліно, і т. п.; поняття раніше-пізніше; професії, види спорту; основні правила дорожнього руху і дорожні знаки (світлофор, пішохідний перехід); називає прізвища відомих письменників і поетів; основні свята; розповідає про свої захоплення.

- Календар і природні явища. Знає пори року і їх послідовність, скільки місяців в році, з якого місяця розпочинається рік; орієнтується  в часі, знає часи доби; скільки днів в місяці (близько 30), днів в тижні, годин на добу, дні тижня; природні і погодні явища (гроза, заметіль, посуха, виверження вулкану); коли що робимо: сніг взимку - кататися на лижах та санчата, купатися можна влітку, садити квіти навесні, збирати урожай восени.

  • Підготовка руки до письма (розвиток дрібної моторики): зав'язує вузлики і бантики; шнурує взуття; застібає гудзики; ліпить з пластиліну; працює з конструктором, за зразком складає фігури з паперу; вирізає ножицями нескладні фігури з паперу, робить аплікації;  складає пазли без сторонньої допомоги; правильно тримає ручку і олівець; проводить прямі, хвилясті, ламані лінії; обводить по контуру малюнок, не відриваючи олівець від паперу; малює по клітинках і крапках, перемальовує візерунок по клітинках; домальовує відсутню половину симетричного малюнка; малює геометричні фігури; заштриховує малюнок; зафарбовує малюнок, не виходячи за контури; має розвинений окомір (визначає центр, середину фігур і аркуша паперу, порівнює відстань між зображеними предметами і їх відносні розміри).
  • Мотивация: Чому треба вчитися? Навіщо ти йдеш  до школи?

Як бачите, доволі багато інформації  для дитини. Наш курс "Крок до школи" допоможе дитині оволодіти всіма цими знаннями і навичками.

Курс «Крок до школи» - це регулярні заняття тричі на тиждень, для дітей 5-6 років, які вже за рік стануть школярами.

Курс включає в себе наступні заняття:

  •  володіння першими навичками читання,
  •  формування елементарних математичних уявлень,
  •  підготовка руки до письма,
  •  ознайомлення з навколишнім середовищем
  •  основи українознавства
  •  наукові пізнання всесвіту
  •  елементи творчіх та вокально-музичних занять.


Тривалість курсу: весь навчальний рік, з вересня до кінця травня.
Для дітей, які йдуть до школи з вересня 2021 року.
Кількість дітей у групі не більше 8.
Розклад: пн-ср-пт 17.30-19.00
Курс ведуть Сізонова Я.А. та Шаповалова Н.В., кваліфіковані викладачі дошкільної педагогіки та психології, переможці міського професійного конкурсу «Вихователь року». Досвід роботи в дошкільній освіті більше 15 років.

Вартість курсу: 1500 грн за місяць навчання (12 занять по 1,5 години).

Для запису на курс телефонуйте за номерами: 050-679-39-97, 096-860-95-82

Рейтинг: 4,9/5 - 8 голосов